SISTA MATCHEN FÖR SÄSONGEN

Det är helt jävla sjukt va tiden går fort. Idag var det den sista matchen för säsongen. Känns som om det var nyss säsongen startade. Kan inte riktigt fatta det, att idag såg jag se den sista matchen o sen får man vänta i ca ett halvår till innan det börjar igen. Lika förjävligt varje gång. Vad ska man nu göra på söndagarna? Som annars brukar vara dom tråkigaste dagarna, men som under en tid är dom bästa dagarna. Helt sjukt. Kommer inte få känna den känslan att stå där i hallen o verkligen se o ta del av det man verkligen älskar. Jag skiter i vad alla säger, jag brinner o lever för hockey, för Borås HC. O så kommer det alltid att vara, oavsett om det går bra eller dåligt så står man alltid upp för laget.

 

Detta blev mitt 10onde år med Borås HC. 10 helt underbara år, faktiskt. Folk undrar om jag aldrig tröttnar. Då kan jag säga FUCK OFF, för detkommer jag aldrig att göra. Det har varit 10 speciella år. Med blod, svett, kärlek o mycket jävla mer. 10 år, fullt av minnen som aldrig kommer att suddas ut, aldrig!

 

Mikael "Hulken" Hultqvist sa även hejdå till oss idag. O denna gången var det föralltid. Han tänkte sluta förra året också, men vi fick honom kvar - en säsong till. Under mina 10år i BHC så har han tagit del av 8år. Jag kommer aldrig glömma honom, aldrig.

 

Det var riktigt, riktigt jävla hemskt o förjävligt att ta farväl av honom idag. Alla fina tal, alla hyllningar, alla ramsor.. Allt var för honom.. Fick tårar i ögonen när han sa hejdå o höll ett mycket värdefullt tal för över 800 personer.. Undra vem som ska bli lagkapten nu, saknar dig redan Hulken!

 

BHC vann i alla fall över Växjö med 3-1, så det var ett fantastiskt slut på denna säsongen!<3
Jag kommer aldrig sluta älska Borås HC, that's it!

Mikael Hultqvist o jag förra året...
Glömmer aldrig den kvällen, aldrig aldrig!

Jesper Engelin (BHCs andra målvakt) o jag på BHCs lagfest på Grand..
Saknar den kvällen sjukt mycket, den var verkligen speciell o hur rolig som helst! Ett minne för livet! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0