ANGÅENDE TULLENGYMNASIET..

Åh, är fortfarande så arg så jag kokar. Hatar verkligen den jävla skolan. Ändå ska jag ta mig tid till att berätta hur jävla patetiska alla lärare o elever är, o ja, skolan över huvudtaget..

Det började med att jag o Sara skulle till Malmö den 4 februari. Våran mentor hade varit sjuk hela veckan så vi kunde inte be om någon ledighetsansökan. Så jag tänkte i alla fall att jag skulle ringa, men inget svar. Så jag o Sara åkte faktiskt i alla fall. Då blev det skolk på oss i två dagar. Så ringer min mentor mig när vi hade kommit ner till Malmö o säger att jag är kickad, att jag ska komma till skolan o skriva ut mig för att dom inte vill ha mig kvar. Några minuter senare så ringer hon till Sara o säger att hon får gå kvar?! Jag blev så arg så jag började skratta. Vi hade gjort exakt samma sak, båda skolkade två dagar o drog ner till Malmö. Hon fick gå kvar - men inte jag. Det är patetiskt. O några veckor innan allt detta hände så kallade våran mentor o kuratorn först mig på möte med dom, o sen kallade dom dit Sara. Då berättade dom för oss att det inte är någon idé att vi går kvar, för vi inte kommer klara våra betyg ändå, att vi inte har vad som krävs för att nå G-nivån. Det tycker i alla fall jag är riktigt jävla kränkande mot oss. När man verkligen har bestämt sig för att försöka klara skolan o klara sina betyg, så får man höra det av dom som ska hjälpa oss med betygen. Så ja, då är man inte så jävla motiverad längre.

I måndags så åkte jag o Sara i alla fall till skolan, som ni redan vet om. Vi var riktigt taggade för en ny skoldag o nya tag efter att vi hade varit borta i över en månad. Men vad får man som ett come back? Jo, en jävla massa skit. Vi jobbade riktigt bra på lektionerna o skrev mest av alla i hela klassen på livskunskapen. Inte ens ett "bra tjejer" fick man, som vi har fått innan. O sen frågade våran lärare alla i klassen hur dom har haft det på lovet, utom mig o Sara. Tror inte ens att våran mentor höjde blicken till oss.

Sen i alla fall, som ni också redan vet, så gick vi tidigare från skolan i måndags i med att vi skulle på möte. O när  vi skulle gå på bussen, vad händer inte då? Jo, Saras busskort funkar inte. Det står att det har blivit spärrat. O vilka skulle det kunna vara som har gjort det? Jo, Tullengymnasiet givetvis. Dom försöker verkligen göra precis allt för att få oss bort från skolan.

Så nu orkar inte vi längre faktiskt. Orkar inte sitta o ta en jävla massa skit. Bli förnedrade osv. Det är den värsta skolan jag någonsin har gått på, det tyckte jag redan första dagen.

O inte nog med det. Det finns ju sånna på skolan som även taffsar o skit, trycker upp en mot ett hörn o drar ner linnet. Håller fast en i busshållsplatsen när man sitter o väntar på bussen, o taffsar - o sedan fortsätter på bussen.
O självklart tror inte lärarna på oss när vi säger det. Dom säger att det bara är en undanflykt från skolan. Att vi ska ha en anledning till att inte gå till skolan.

Nu har ni fått som ni ville. Ni har fått ut oss från skolan, precis som ni planerat.
Det handlade om vinna eller försvinna. Ni vann, grattis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0